לוגואים מורכבים


1

תגובות


comp logos

בזמן האחרון מצאתי את עצמי מתעסק קצת יותר מהרגיל בלוגואים, ובמיוחד בלוגואים קצת יותר מורכבים מהרגיל כמו אלו המופיעים כאן למעלה. לוגואים הם בדרך כלל יצורים פשוטים למראה, מורכבים מצורות בסיסיות, מהווים תמצות של רעיון או של צורה, ומופיעים בצבע אחד או שניים.

מה שמשך את תשומת ליבי בלוגואים הנ"ל הוא שהנה שלושה לוגואים, שלא ממש מצייתים לכללים האלו, חיים בשלום בעולם ומראים את זיו פניהם בכל מקום בראש חוצות (תלוי איפה אתם גרים כמובן).כשניסיתי להבין מה מפריע לי כשאני בוחן אותם, הדבר הראשון שעלה לי בראש היה שאם סטודנט היה מגיש כזו סקיצה ללוגו, סביר להניח שהביקורת הראשונה שהוא היה מקבל הייתה שהוא צריך לצמצם, לנקות, להיות ממוקד יותר, וכן הלאה. במחשבה שנייה וככל שהתעמקתי בנושא, אמרתי לעצמי, אולי זה עובד בכל זאת, למה לא לשחוט עוד פרה קדושה בכל מושגי הזהות התאגידית. על האובססיה לשמירה על הצבע של המותג כבר כתבתי בעבר כאן. הנה הזדמנות לבדוק האם גם במקרים האלו יש ערך ביציאה מהשטנץ.

את הלוגו של ויזה כאל הכי קל לנסות להסביר. צבעוניות סולידית יחסית, יציבה, רגועה, במה שמזכיר במבט ראשון את כדור הארץ כאשר המסר הוא ברור – בכל מקום בכל מקרה. הלוגו של בי.פי (british petrol) הוא קצת יותר מורכב, בקומפוזיציה מוזרה ולא שגרתית של מיקום השם לעומת הסמל, אבל גם כאן ברורה הכוונה של יוצרי הלוגו לבטא אנרגיה "ירוקה" המשתלבת עם ערכי איכות הסביבה, ידידותית למשתמש, מעין הכלאה בין שמש לפרח. הנה מה שהם אומרים על הלוגו שלהם:

Named the Helios mark after the sun god of ancient Greece, the new logo exemplifies dynamic energy – in all its forms, from oil and gas to solar. Its interlocking parts forming one vibrant whole, are also designed to symbolise the collective power that has come from bringing together 4 brands

מול הלוגו של יוניליבר כבר עמדתי חסר אונים, ללא כיוון ברור, כשאני לא מצליח להבין מה לעזאזל הם רוצים ממני. הדבר היחיד שעלה לי בראש הוא הרבגוניות של המוצרים שהם מייצרים (בערך חצי מכל מה שאנחנו רואים בכל סופרמרקט ממוצע) אבל לא יותר מזה. כשנכנסתי לאתר של יוניליבר גיליתי שהלוגו מורכב מהרבה סמלים קטנים כגון שפתיים, כף יד, דבורה, פלפל צ'ילי ועוד – ממש הזדמנות לשחק בלמצוא את כל הסמלים ולנחש מה כל אחד מהם רוצה להגיד. זה מה שיוניליבר אומרים בכל אופן:

Our new identity is an expression of vitality, which is at the heart of everything we do – our brands, our people and our values. Each icon within our logo represents an aspect of our business and shows our commitment to adding vitality to life in all that we do

את האמת, תמיד אהבתי לקרוא את הניסוחים החלקלקים של אמני הטקסטים בכל הקשור לזהות תאגידית, גם אם אין להם תמיד אחיזה במציאות. אני חושב שהלוגו של בי.פי עובד כי הוא מצליח להיות גם מורכב וגם פשוט בעת ובעונה אחת. עם ויזה כאל קצת יותר קשה לי למרות שכבר התרגלתי, ובקשר ליוניליבר, חיוניות? אותי הם לא הצליחו לשכנע.

עוד על הלוגו של יוניליבר באנימציית פלאש שמסבירה על כל חלק וחלק בלוגו – אפשר למצוא כאן

תגיות: 
  1. יובל

    אבל למרות מה שאת אומרת הזהות התאגידית (מונח שאני לא מסמפט אגב) מגיעה בדרך כלל קודם, כי בכל זאת יש בריף שצריך לענות עליו ולעצב לוגו לפיו, מה שלא מונע כמובן את הניסוחים הפתלתלים שאני כה אוהב לקרוא. .. וכמובן שיש גם שיקולי הדפסה ומחיר. אני לא מכיר תחום בחיים שהשיקולים האלה לא קיימים בהם

Comments are closed.