קאזה ויטרה

מילאנו 2016 // אתי מאירוביץ


0

תגובות


״התצוגה של Kartell לילדים הייתה ביטוי למגמה הולכת וגדלה שבה חברות מובילות משתפות פעולה עם מעצבים על מנת ליצור צעצועים ופריטים לילדים בקטגוריית ה-high end״, אומרת אתי מאירוביץ׳, הבעלים של רשת הביטאט. מצד שני, ״המגמה ההפוכה לכך שואפת להפוך את ה-high end לנגיש יותר מבחינה כלכלית״

איזו פעם במילאנו?

התחלתי לבקר בתערוכה בשנת 1977, תעשה את החשבון… 39 פעמים.

למה נסעת?

נסעתי לתערוכה לצורכי עבודה כמובן, למטרת קניינות לחנויות הביטאט, לפגישות עם ספקים, מעצבים וקולגות מהעולם.

Kartell Kids

Kartell Kids

לסיכום

דבר ראשון שאני רוצה להתייחס אליו בהקשר של התערוכה זו התצוגה של Kartell לילדים. זו מגמה הולכת וגדלה שבה חברות מובילות משתפות פעולה עם מעצבים על מנת ליצור צעצועים ופריטים לילדים בקטגוריית ה-high end. בזמן התערוכה ליד הביתן של Kartell kids יכולת לראות אנשים שבאו לכאורה לעסוק בדברים נורא רציניים ולא הפסיקו לדבר על הסוס של ננדו, המכונית של ליסוני, והשולחן שגדל עם הילד, שעיצב פרוצ׳יו לוויאני.

מגמה הפוכה לכך שואפת להפוך את ה-high end לנגיש יותר מבחינה כלכלית. דוגמה טובה לכך היא All plastic chair, הכיסא שפיתח ג׳ספר מוריסון, שעשוי יציקת פלסטיק והמראה שלו כשל כיסא עץ. יכולת לראות אנשים מקישים על הכיסא ממש בכדי להבין ממה הוא עשוי. החומר זול יותר, הטכנולוגיה מתקדמת והתוצאה מדהימה.

גישה נוספת להוזיל את מחיר העיצוב העילי היא להתייחס לעלויות ייצור, אריזה ושינוע. חברת נורמן קופנהאגן השיקה בתערוכה קולקציה חדשה בשם ace שמגיעה באריזה שטוחה. זה מקטין משמעותית את נפח המשלוח ומוזיל את עלות ההובלה, והצרכן מרכיב את הפריט בביתו. הקולקציה מוצעת במגוון של בדים, עורות, צבעי המושב ורגלי הרהיט: בוחרים את הדוגמה שמתאימה ומזמינים. המגמה הזו חשובה הכיוון שהיא מאפשרת לקהל גדול יותר ליהנות מעיצוב איכותי, אסתטי וטוב.

MDF

MDF

מאפיין נוסף שבא לידי ביטוי בשבוע העיצוב במילאנו הינו קו מינימליסטי-רועש, כזה שעושה שימוש בחומריות דומיננטית. מדובר בריהוט נקי ודק שאין בו ״שקט דומם״ אלא צבע, חומר וכמובן טכנולוגיה. לדוגמה, שולחן Tense של המותג MDF, שמגיע עד לאורך של ארבעה מטרים ללא כל תמיכה אמצעית, היה ממש אטרקציה בעבור המבקרים שהתכופפו לראות כיצד השולחן מחזיק את עצמו. השולחן עשוי עץ בגימור גושני או פליז, שהוא חומר שעד כה לא השתייך לתנועה המינימליסטית.

לבסוף, אם בשנים עברו המינימליזם נע בין מונובלוק שחור או לבן, בביתן של PORRO הושק שולחן metalico בגוון אדום עז. הספה המנצחת עבורי השנה היא Duma של Living Divani, זו היתה אהבה ממבט ראשון. גם היחידה שעיצב פיירו ליסוני בזכוכית למותג Glas Italia שנקראת Commodor מייצגת חזון מודרניסטי מאוד מוצלח.

Porro

Porro

אהבתי במיוחד

Casa Vitra, המיצג המרשים ביותר בתערוכת isalone 2016 לטעמי. אני יכולה לתמצת את החוויה כ-Vibe של שמחה, צבעוניות והומור, משהו שממשיך איתך גם בעיצוב הבית והמשרד. אנשים סיפרו לי שחזרו וביקרו שם כמה פעמים, עם חיוך גדול על הפנים. עמדת הלקים היתה אטרקציה שופעת הומור עצמי, כשאנשים מרחו לק בהשראת פאלטת הצבעים של הלה יונגריוס: הדגמה מצויינת של כל החקירה הזו של יונגריוס לגבי הכוח של הצבע, הגוונים ותתי הגוונים שמתחברים יחד ויוצרים קומפוזיציה מושלמת.

Casa Vitra

Casa Vitra


מילאנו 2016 // רשימת המשתתפים המלאה לפי סדר ה-א״ב:
איתי אהלי מעצב מוצר // איתי בראון מעצב תעשייתי // אתי מאירוביץ מבעלי רשת הביטאט // גיל רויטר מעצב ויזם // גלית גאון האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון // ליאור ימין הבעלים של אסופה, סאגה, ו-5070 // ליאת אריאב בעלת משרד יחסי ציבור ותקשורת // מיה אור העורכת ראשית של מגזין בית ונוי // מעיין פסח מעצבת // נגה פרידלנדר סמנכ״ל שיווק ברשת טולמנ׳ס // נתלי יצחקוב טרנדולוגית ​ומייסדת The Visionary // סיגל נמיר הראש והמקלדת מאחורי מגזין Dezignzoom // עזרי טרזי מעצב תעשייתי, פרופסור מן המניין במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל