סטודיו ננדו, 50 כיסאות מנגה. צילום: Takumi Ota

מילאנו 2016 // ליאור ימין


0

תגובות


״בלמברטה בסך הכל די השתעממנו, יותר מדי תחושה של פרויקטים חצי אפויים, ממש ברמה של סטודנט שסיים והגיע עם פרויקט הגמר למילאנו״, אומר ליאור ימין, הבעלים של אסופה, סאגה, ו-5070. ״העיר מתעוררת בכל פעם מחדש לכבוד שבוע העיצוב עם עשרות אלפי מבקרים שמגיעים לכבוד האירוע, וזה פשוט היה בילוי אחד ארוך״

איזו פעם במילאנו?

פעם שלישית בכלל, פעמיים בזמן שבוע העיצוב ופעם בתקופה אחרת בשנה, כך שיש לי למה להשוות ולדעת כמה העיר מתעוררת בשבוע הזה.

למה נסעת?

השנה נסעתי עם אשתי, המעצבת הילה שמיע, במטרה ליהנות ולבלות בלי עבודה. העבודה הייתה בלנשום השראה ולהתחכך בעולם שבחוץ. הילה מציגה בכל שנה במילאנו, כל פעם במסגרת אחרת, ולרוב אני לא מצטרף אליה. השנה החלטנו לחוות את שבוע העיצוב ופחות לעבוד בו כמציגים: הילה הציגה את הקקטוסים החדשים שלה בגריבלדי אבל לא היינו צריכים לעמוד שם ולהסביר עליהם (היא הציגה דרך חברה והם עשו את זה בשבילנו). הרגשתי שאני שואף כל כך הרבה עיצוב ישראלי שאני חייב להוציא קצת את הראש ולספוג קצת ממה שקורה בסצינת העיצוב העולמית.

50 Manga Chairs. צילום: Takumi Ota

50 כיסאות מנגה, סטודיו ננדו. צילום: Takumi Ota

לסיכום

מילאנו הצליחה להפתיע אותי ולהרשים אותי מאוד. העיר מתעוררת בכל פעם מחדש לכבוד שבוע העיצוב עם עשרות אלפי מבקרים שמגיעים לכבוד האירוע, וזה פשוט היה בילוי אחד ארוך. במיוחד אני רוצה לציין את איזור הנהר (נביליו) שלאחר ששיפצו אותו יש שם טיילת מהממת עם מליון מקומות וסמטאות לשבת, שווה ממש.

מבחינת שבוע העיצוב לא הופתעתי מאד, זה די זהה למה שזכרתי מהפעם הקודמת. היו פרוייקטים שאני שמח שיצא לי לחוות, הפרוייקטים הגדולים כמובן – אבן קיסר, ננדו, moooi וכו׳ – שכיף להיות שם, וכמובן גם אצל רוזנה אורלנדי. בלמברטה בסך הכל די השתעממנו, יותר מדי תחושה של פרויקטים חצי אפויים, ממש ברמה של סטודנט שסיים והגיע עם פרויקט הגמר למילאנו: עוד פרויקט קרטון ועוד כסא, זה קצת מלאה ומאוד לא זכיר. קשה לזהות את הפנינים בין כל המציגים בהאנגרים הגדולים האלה. בסופו של דבר אוספים כ-20 קילו נייר ומחכים לרגע שבו נעבור על כל הפרוספקטים והברושורים בבית כדי להיזכר.

50 כיסאות מנגה, סטודיו ננדו. צילום: Takumi Ota

50 כיסאות מנגה, סטודיו ננדו. צילום: Takumi Ota

אהבתי במיוחד

ננדו כמובן: זה באמת תפס אותי ואותנו, בעיקר בגלל שזה פרויקט שצריך לחוות לא רק לראות, בטח לא מספיק בתמונות. ואנחנו עוד הגענו אליו במקרה: הסתובבנו באזור, ראינו שלט שחור ענק, נכנסנו. ואז להיכנס לרחבה המרשימה הזאת שהמוזיקה עוטפת אותך והכיסאות מסנוורים, זה היה רגע מאוד מרשים. ואז להבין שיש 50 כסאות ולעשות סיבוב שלם ולבחון כל כסא, זה היה ממש מרתק: כמו ילד קטן שמתהפנט מהנוצץ והמבריק. ועוד בונוס היה לגלות את הצל הלבן, הכסא מטיל צל כהה לכיוון אחד ובגלל שהוא מבריק ההשתקפות של השמש מוטלת לצד השני כצל לבן בוהק. חוויה.


מילאנו 2016 // רשימת המשתתפים המלאה לפי סדר ה-א״ב:
איתי אהלי מעצב מוצר // איתי בראון מעצב תעשייתי // אתי מאירוביץ׳ הבעלים של רשת הביטאט // גיל רויטר מעצב ויזם // גלית גאון האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון // ליאור ימין הבעלים של אסופה, סאגה, ו-5070 // ליאת אריאב בעלת משרד יחסי ציבור ותקשורת // מיה אור העורכת ראשית של מגזין בית ונוי // מעיין פסח מעצבת // נגה פרידלנדר סמנכ״ל שיווק ברשת טולמנ׳ס // נתלי יצחקוב טרנדולוגית ​ומייסדת The Visionary // סיגל נמיר הראש והמקלדת מאחורי מגזין Dezignzoom // עזרי טרזי מעצב תעשייתי, פרופסור מן המניין במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל