הכל זהב: האנימציה של סטודיו פוינק ל״טודו בום״ של סטטיק ובן־אל תבורי


0

תגובות


נוצץ, עשיר, אורות, שמח, מלהיב, עמוס, הרבה אנרגיה (והכי חשוב: לצפות הכל בזהב!): זה - פחות או יותר - היה הבריף שקיבל סטודיו פוינק לאנימציה שפותחת את הקליפ לשיר החדש של סטטיק ובן־אל תבורי, ״טודו בום״, שיממה בלבד צאתו כבר עבר את מיליון הצפיות

״יש מישהו שלא מכיר את המוזיקה של סטטיק ובן־אל?״, שואלים חברי סטודיו פוינק בחיוך, כשהם מספרים על תהליך העבודה על האנימציה לקליפ של השיר החדש של סטטיק ובן־אל תבורי, ״טודו בום״. ״הבריף היה פשוט: סטטיק ובן־אל מגיעים מהחלל המשוגע ומביאים לתל אביב את קצב הסמבה הברזילאי. לשמחתנו כבר משלבי הפיתוח הראשוניים היה לנו את המוזיקה, שליוותה וכיוונה אותנו בכל בחירה והחלטה לאורך הדרך ועזרה לנו ליצור שילוב אורגני ונעים בין הוויז׳ואל לאודיו״.

מאיפה מתחילים?

״כשנפגשנו עם במאי הקליפ, רומן בוצ׳אצקי, הוא שאל אם נוכל בחודש בודד להכין פתיח אנימטיבי לקליפ. במושגי אנימציה זה מטורף לעשות כמות כזו של עבודה, אבל בזכות החיבור לשיר והחזון של רומן ידענו שזו הזדמנות שאי אפשר לפספס.

״ישבנו בבית של עידן ורדי – האנימטור הראשי של הקליפ – והתחלנו לחפש את המצפן הכללי לקליפ. חיפשנו משהו שיאחד את כל המושגים שקיבלנו בבריף: נוצץ, עשיר, אורות, שמח, מלהיב, עמוס, הרבה אנרגיה. אחרי שנזרקו המון רעיונות לאוויר קונספט אחד תפס והדליק אות כולנו – ׳פינבול בחלל׳ – חללית שתהיה ככדור המשייט בין כל הכוכבים המיוחדים בדרכו לעבר כדור הארץ. ידענו שעלינו על משהו כשראינו את כל הראשים בחדר מהנהנים יחד״.

מה הדבר הראשון שהצגתם? ועד כמה סטטיק ובן־אל היו מעורבים? 

״הדבר הראשון שהראנו לרומן היה סטייל פריים – פריים שמייצג איך אנחנו רואים את המראה הסופי – עולם עמוס ,עשיר ומטריף, מלא ברפרנסים מהקליפים הקודמים של הצמד: זהב, כביש החוף וכו׳. עיקר העבודה נעשתה ישירות מול רומן שהיה שותף מלא לתהליך פיתוח האנימציה. סטטיק ובן־אל בעיקר הזכירו לנו שוב ושוב ׳לצפות הכל בזהב!׳. קיבלנו את זה באהבה ונראה לנו שהצלחנו למצוא את האיזון הנכון״.

סקיצות ושלבים מתוך תהליך העבודה

איך זה התפתח משם?

״אחד היתרונות העצומים שהיה לנו בפרויקט הזה הוא עבודה בצוות קטן ואיכותי, צוות שבו לכל מי שיש רעיון יכול להציע בלי לחשוב פעמיים. זה אחד הדברים שהכי חשובים לנו בתור סטודיו, שכולם ירגישו בעלות ובטחון להביע דעה, ולא משנה מהי או כמה לא פופולרית.

״אחרי שקיבלנו אור ירוק לסטייל פריים ולקונספט הכללי רצנו קדימה לעבר סטוריבורד. שם ידענו שנמצא את התנועה, את הקצב ואת הכוריאוגרפיה, והכי חשוב – את הסיפור: חללית קטנה ומטריפה שמשוגרת לעבר כדור הארץ במטרה לחשוף את העולם למוסיקה של סטטיק ובן־אל. ברגע שהשוטים והעריכה ננעלו ידענו בדיוק מה נראה בכל פריים ופריים, וככה יכולנו לעבוד ביעילות ודקדקנות בשלבי ההפקה הבאים – עיצוב ואנימציה״.

״רצנו קדימה כמו צוות קומנדו, כל אחד בתחום ההתמחות שלו. אסף בן ארוש ועובדיה בנישו עיצבו עולם יפהפה ומרהיב, עידן ומעין צוריאל העניקו חיים בתנועה לעולם כולו, יואב מביים ודוחף את כולם, ולין פוליאק דואגת שכל הספינה הזו תשייט בצורה הכי חלקה שיכולה להיות; בוא נגיד שבכל זאת נתקלנו בקרחון אחד או שניים בדרך…

״בסופו של דבר אנחנו סופר סופר גאים בפרויקט כולו! שילוב הכוחות של כל החברים הביא לתוצר מדהים יותר ממה שאי פעם יכולנו לדמיין! זה היה הפרויקט הכי משוגע שלנו מבחינת אטרף, בחיים לא תראה אותנו נקרעים ככה לילות ושבתות, אבל יואב משך אותנו לרמות גימור שעדיין לא יצא לנו לגעת בהן והיה לזה מחיר לא נורמלי. כמויות העיצובים וההספקים שהצוות נתן כאן היו רחוקים מאוד מהנורמה. כסטודיו היינו צריכים לשים הכל בהולד כדי שהדבר הזה יתאפשר, וזאת גם ההזדמנות לספר שיש עוד כמה פרויקטים מגניבים בדרך!״.

״טודו בום״. הקליפ הופק על ידי ROMS; בימוי, קונספט ותסריט: רומן בוצ׳אקי; פיתוח קונספט: יואב שטיבלמן וסטודיו פוינק; בימוי אנימציה: יואב שטיבלמן; ארט דיירקטור: אסף בן ארוש; אנימטור ראשי: עידן ורדי; הפקה: יורז טרולי (לין פוליאק); עיצוב: אסף בן ארוש ועובדיה בנישו; אנימטורים: מעין צוריאל ויאיר הראל.