קארין מגריזו ודניאל חסון, HeziBankTV. צילום: נועם פריסמן

שקט מעצבים!


0

תגובות


ראיונות מצולמים עם אדריכלים ומעצבים והפקות ״HOW TO״ עומדים בבסיס HeziBank.TV, ערוץ הטלוויזיה האינטרנטי החדש של חברת ״חזיבנק״. ״בזמן האחרון התחושה הייתה שמיצינו את הפלטפורמות והמדיות הקיימות״, אומר ג׳יימי הרננדורנה, מנהל השיווק של החברה, ״והפורמט החדש מתאים לדור החדש של הלקוחות, לקצב הדינמי של העידן הנוכחי ולביקוש העצום שקיים לתוכן איכותי״

אם היינו צריכים עוד הוכחה לכך שאנחנו חיים בזמן שהקצב המסחרר שלו מעתיר חידושים חדשות לבקרים, אזי ערוץ הטלוויזיה האינטרנטי־עצמאי HeziBank.TV שהשיקה חברת ״חזיבנק״ בשבוע שעבר, הוא ללא ספק אחד מהם: מהלך חדשני, ראשון מסוגו בארץ (וגם בעולם הפורמט קיים בהקף מצומצם). ״החברות שבבעלותן ערוצים מסוג זה הן רק חברות פרימיום גדולות מאד הפועלות ברמה גלובלית, והערוצים בהתאם, מהוקצעים מאד״, אומר ג׳יימי הרננדורנה, מנהל השיווק של ״חזיבנק״, ומי שעמד מאחורי המהלך שבוצע בשיתוף פעולה עם חברת ההפקות ״מדיו שיווק ותוכן״, שעיקר התמחותה הוא בשדות העיצוב והלייף־סטייל. ״סוג נוסף של ערוצים הם אלה של הבלוגרים, שמטבע הדברים הם פופוליסטיים וחובבניים יותר. המטרה שלנו הייתה לשלב את שני הסוגים: להיות מקצועיים ומוקפדים ללא פשרות, ובה בעת מזמינים ונגישים״.

ערוץ הטלוויזיה האינטרנטי החדש הוא ערוץ תוכן המוקדש לזירת העיצוב והאדריכלות, ולדברי הרננדורנה ההחלטה להקימו היא תוצר ישיר של רוח הזמן, כמו גם המשך טבעי של חזון החברה, ״המושתת על אסתטיקה ושאיפה למצוינות כערכי יסוד של פעילותה. במהלך השנים הגינו ויזמנו פעילויות שיווק רבות ומגוונות, ולאחרונה התחושה הייתה שמיצינו את הפלטפורמות והמדיות הקיימות. יש לנו יכולת, משאבים וכמובן שאיפה להתקדם הלאה לכיוון ׳מוצק׳, אמיתי ותכליתי יותר, ומבחינתנו זה היה הרגע הנכון לבצע מהלך שונה בתכלית מכל מה שעשינו עד עכשיו.

״יחד עם חברת מדיו, שאיתה אנחנו מצויים בקשרי עבודה לא מהיום, ניסינו לבחון מה הפורמט המתאים ביותר לדור החדש של הלקוחות, לקצב הדינמי של העידן הנוכחי ולביקוש העצום שקיים לתוכן איכותי. וזו הייתה המסקנה שהגענו אליה: לייצר פורמט שיעניק ראייה רוחבית על כל תחום העיצוב, יהווה מקור אמין ונגיש לקבלת ידע ומידע, וזמין 24/7 בכל דרך שנוחה למשתמשים היום – במחשב, בטאבלט או בסמארטפון – ללא כל תלות בזמנים נתונים של רצועות שידור. הרעיון הוא לספק מענה שימושי ואיכותי לצרכים עכשוויים באמצעים המתקדמים והנכונים לתקופה״.

זו הייתה המסקנה שהגענו אליה: לייצר פורמט שיעניק ראייה רוחבית על כל תחום העיצוב, יהווה מקור אמין ונגיש לקבלת ידע ומידע, וזמין 24/7 בכל דרך שנוחה למשתמשים היום – במחשב, בטאבלט או בסמארטפון – ללא כל תלות בזמנים נתונים של רצועות שידור

קארין מגריזו ויונתן מונג׳ק, HeziBankTV. צילום: נועם פריסמן

המענה לצרכים העכשוויים שעליהם מדבר הרננדורנה נחלק נכון לעכשיו בערוץ לשתי קטגוריות: סרטוני וידיאו המביאים ראיונות ״אחד על אחד״ עם אדריכלים ומעצבים (בהנחיית קארין מגריזו), והפקות ״HOW TO״, שמביאות מידע פרקטי. קטגוריית הראיונות נועדה לסייע לציבור לבחור אדריכל/מעצב לתכנון בית או פרויקט שיפוץ, והיא מתבססת על מחקרים שבוצעו ברחבי העולם על ידי גוגל, ושמהם עולה כי לקוחות נוהגים לחקור ולערוך חיפוש באינטרנט לצורך זה, גם במקרים שבהם קיבלו המלצות על איש מקצוע מסוים או התרשמו מפרויקט שראו.

לעומת החד־ממדיות של האינטרנט ״הרגיל״, והאופן שבו מוצגות רק תמונות שמקשות על התרשמות רחבה יותר, המפגשים האישיים באמצעות סרטונים מקנים לדברים ממד אחר לגמרי, חי וישיר. ״בסרטונים גם ניסינו להציג כמה שיותר צדדים של המרואיינים – מקצועיים ואישיים כאחד – כך שמי שצופה בהם יכול להתרשם מסך הרגשות שהוא חווה והמידע שהוא שומע כדי לקבל החלטה מושכלת. אחרי הכול, מערכת יחסים של לקוחות ואדריכלים/מעצבים אינה עניין של יום או יומיים. מדובר בתהליך שיכול להתמשך גם שנתיים ושלוש, ורצוי שהוא יזרום כחוויה טובה, מקצועית ואישית״.

מהמפגשים האישיים־ישירים שמזמן הערוץ לציבור, יוצאים נשכרים גם האדריכלים, שבעבורם הם מהווים במה חדשנית ושונה מהקיים להציג את עצמם ואת האני מאמין שלהם, ולדברי הרננדורנה ההיענות הנלהבת שלה זכה פורמט הסרטונים רק הוכיחה את מידת היותו בשל ונופל על קרקע פורייה. לעומת סרטוני הראיונות, הפקות סרטוני ה־״HOW TO״, שתשתלבנה בערוץ החל מהשבוע הבא, הן סוג של מורה נבוכים שימושי – גם לקהל המקצועי – שתכליתו לסייע במישור הפרקטי ולחשוף את תמהיל המוצרים, בעיקר נוכח שפע האפשרויות וההיצע העצום שמתחדש תדיר.

במסגרת ההפקות יביאו אנשי מקצוע המלצות ומידע יעיל ומועיל לכל המתחבטים שמצויים בתהליך בנייה או שיפוץ, דוגמת המלצות לבחירת חומרים נכונה ומותאמת לצרכים, או הצגת דרכי יישום וביצוע של אלמנטים. הסרטונים קצרים, ממוקדים לחלוטין בתכנים ספציפיים, ומצולמים באתרי החברה הרלוונטיים להם, כמו לדוגמה במפעל השיש, במחסנים או באולמות התצוגה השונים. הראיונות לעומת זאת, מצולמים באולפן סטודיו שהוכשר ייעודית לצורך זה, ומופקים באיכות גבוהה ומוקפדת ביותר כ״מיני תוכניות״ טלוויזיוניות לכל דבר ועניין.

ג׳יימי הרננדורנה, חזיבנק. צילום: יח״צ

אורכם של הראיונות נע בין 2-2.5 דקות, משך זמן שבמושגים אינטרנטיים נחשב אופטימלי ללכידת הריכוז של הצופה, ומתברר שאף מאפשר להכיל כמות רבה של תוכן. ״באינטרנט טלוויזיוני חוקי המשחק שונים. לא מדובר בתוכניות עומק ארוכות, אלא יותר בסוג של ׳ארוחת טעימות׳, כשהמידע המוצג ממוקד ומאפשר להתרשם מהתמצית שהיא הממד החשוב״. תכניות הערוץ זוכות לקידום ברשתות חברתיות וזירות דיגיטליות נוספות, וכן ישולבו בערוץ החיים הטובים וברשת מלונות ישרוטל.

שבוע אחרי שהערוץ החל לפעול, הרננדורנה עדיין נרגש כמו אב מאושר, צופה בערוץ שוב ושוב. ״זו הייתה לידה ארוכה עם הרבה סיעורי מוחות, התלבטויות והתחבטויות בדרך. אבל ברגע שהפורמט התגבש סופית, התהליך התקדם במהירות. עכשיו, כשהתגובות הטובות מתחילות להגיע, גם הפרפרים בבטן יכולים להתחיל להירגע, והיו לא מעט כאלה. יריית הפתיחה כבר נורתה, אבל אנחנו רק בתחילת הדרך. הכוונה היא להרחיב את הערוץ לתחומי עיצוב נוספים, ואני מאמין שמדובר בתהליך שיתפתח ויזין את עצמו. השמיים הם הגבול מבחינת האפשרויות הטמונות בו״.