רכישות ביותר ממיליון שקל לאוסף מוזיאון ישראל


0

תגובות


פורטפוליו News: קיר התריסים שהציג ציבי גבע בוונציה, Frau L של רועי חפץ, עבודת הווידאו ״אמני הימלטות״ של גיא בן נר, מיצב של מיכה אולמן ועוד - בין היצירות המצטרפות לאוסף הישראלי של מוזיאון ישראל. הרכישות בסיוע קבוצת הרכישה ״כאן עכשיו״ וקרן עודד הלחמי

גיא בן נר

מוזיאון ישראל הודיע על רכישת 25 עבודות חדשות, המצטרפות לאוסף הישראלי של המוזיאון. קבוצת הרכישה הישראלית כאן עכשיו רכשה עבור האוסף עבודות של שישה אמנים ישראליים, בני דורות שונים, בסכום כולל של 800 אלף שקל. קרן עודד הלחמי מניו יורק רכשה עבודות של תשעה אמנים נוספים, בסכום כולל של 330 אלף שקל.

קבוצת הרכישה ״כאן עכשיו״ הוקמה לפני כשמונה שנים על ידי אגודת ידידי מוזיאון ישראל והיא מתמקדת ברכישת עבודות אמנות ישראלית עכשווית. מדי שנה חברי הקבוצה נחשפים מקרוב לאמנים ועבודותיהם, והרכישות נעשות על פי מדיניות אוסף המוזיאון ובהתאם לתוכניות האוצרים. במשך השנים רכשה הקבוצה 120 עבודות של 71 אמנים ישראליים, בסכום כולל של יותר מ־5.5 מיליון שקלים.

מיכל רובנר

בתקציב שמגייסת הקבוצה מתרומות חבריה נרכשו השנה עבודות של מיכה אולמן, גיא בן נר, מיכל רובנר, מיכה ברעם, חנה סהר ונועה יפה. בין העבודות הבולטות: המיצב ״למטה״ של מיכה אולמן, שהוצג ברטרוספקטיבה של אולמן במוזיאון ישראל בשנת 2009. מיצב זה מכנס את הנושאים המרכזיים ביצירתו של אולמן  – הבית וחלקיו, יציבות וערעור, מוות מול חיים; עבודתה של חנה סהר ״אליזבט האחת״ – צילום אוטוביוגרפי אינטימי על זוגיות נשית ויחסי אמנית־מודל; יצירת הווידאו ״אמני המלטות״ של גיא בן נר מציגה מארג של קטעים משיעורי קולנוע שבן נר העביר למבקשי מקלט השוהים במתקן חולות. בשיעורים הם לומדים על תחבולות קולנועיות דרך נושאים כמו רעב, חסר, אבדן וכליאה, בעוד סיטואציית החיים בה הם נמצאים מוסיפה לעבודה ממד ריאליסטי־אבסורדי מרתק.

ציבי גבע

רכישות קרן עודד הלחמי עבור אוסף המוזיאון הסתכמו ב־330 אלף שקל והן כוללות עבודות מתחומי הפיסול, הרישום וההדפס שיצרו תשעה אמנים ישראליים, ציבי גבע, רועי חפץ, הילה טוני נבוק, מרב קמל, חליל בלבין ובועז ארד.

רועי חפץ

בין אלה בולטת עבודתו של ציבי גבע ״קיר תריסים״ שהוצג בתערוכתו ״ארכיאולוגיה של הווה״ בביתן הישראלי של הביאנלה בוונציה, 2015. היצירה המורכבת והפואטית משלבת איכויות של פיסול ודו מימד, עוסקת ביחסים בין פרטי ארכיטקטורה ישראליים, המזוהים עם אילתור, צניעות והתיישנות, לבין ציור מופשט. עוד רכשה הקרן את עבודתה של רועי חפץ ״Frau L״ מתוך התערוכה המדוברת ״ויקטוריה״ שהוצגה לאחרונה בבית טיכו. חפץ הנמצאת בעיצומו של תהליך שינוי מגדרי מתבוננת על הנשיות, שהיא מחוז חפצה, במבט נוקב, המעורר חרדה מהולה בהבנה וקבלה. היא מציירת נשים בזקנתן, בדיוקנאות ענק המדגישים את הקמטים בפניהן כמסמכי עדות לקשיי החיים.