זוכי מלגת סטודיו ראשון בבית בנימיני: אבי בן שושן, אליה לוי וסיון שפנר


0

תגובות


פורטפוליו News: זוכי המלגה לשנת 2017/18 - בוגרי המחלקה לקרמיקה וזכוכית מבצלאל והמחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. ״סטודיו ראשון״ היא מלגת רזידנסי המספקת חלל עבודה וציוד, לצד השתתפות בפעילות בית בנימיני ומפגש עם פעילים מרכזיים בענף הקרמיקה

אליה לוי, צילום: גילי בניטה

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, הודיע על שלושת הזוכים במלגת הרזידנסי ״סטודיו ראשון״ מקרב בוגרי האקדמיות לעיצוב ב־2017: סיון שפנר ואליה לוי, בוגרות המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל, ואבי בן שושן, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. מטרת פרויקט ״סטודיו ראשון״ של בית בנימיני היא לעודד ולתמוך באמנים צעירים, מרביתם בוגרי המחלקות ללימודי קרמיקה באקדמיות לעיצוב ואמנות. התמיכה מיועדת לבוגרים המעוניינים לעבוד וליצור בתחום הקרמיקה ולהתמחות בניהול סטודיו עצמאי.

מלגת ״סטודיו ראשון״ מסייעת להם לצלוח את התקופה המאתגרת שבין סיום הלימודים לבין יציאה לעצמאות בעולם שמחוץ לאקדמיה. במהלכ השנה מתמרנים הזוכים בין המשך יצירה וביטוי אמנותי אישי, לגיבוש עתידם המקצועי ומקורות פרנסה. בית בנימיני מעניק לזוכים חלל עבודה וציוד מקצועי, ובתמורה הם משתתפים בניהול ותפעול הסטודיו ובית הספר בבית בנימיני, ולוקחים חלק בפעילויות המגוונות של המקום.

״אנו מאמינות שחבירה לדור ההמשך של אמני קרמיקה בישראל ופעולה משותפת יבטיחו את צמיחת תחום אמנויות הקרמיקה, ויאפשרו קידום מקצועי ופיתוח הדדי״, נמסר מבית בנימיני.

סיון שפנר, צילום: תומר פרוכטר

סיון שפנר מקפיאה רגעים אקראיים וזניחים בדרך כלל בתהליך היצירה, והופכת אותם למוקד עבודתה: ״בתהליך החומרי הקרמי ישנם אינספור מצבי ביניים בדרך שמובילה לתוצר הסופי. בעבודתי אני מבקשת להתבונן ולחשוף את אותם רגעים ולהצביע על כך שכל שלב בדרך, פעוט ככל שיהיה, הוא בעל ערך. לצורך כך אני מקבעת את החומר הקרמי במצביו הגולמיים, הנסתרים, החולפים, מוציאה אותם מהקשרם ומאפשרת את המבט עליהם כעבודת אמנות״.

אליה לוי

​​אליה לוי יוצרת היברידים של טקסטיל וקרמיקה: ״החומר הקרמי והטקסטיל, שניהם חומרים בשימוש יומיומי ובעלי קרבה לגוף שלנו, ׳עוטפים׳ את כולנו באופן מודע ולא מודע. בפרויקט הגמר שלי​ ​הצגתי שלושה אמצעי ישיבה היברידים, אשר מיועדים לחלל פנים, בעלי יחסים שונים בין החומרים, בינם לבין עצמם ובינם לבין השאר – הם יוצרים טריטוריה/מרחב מחיה. טריטוריה זו מאפשרת דיאלוג עם המשתמש ויוצרת מתחם מפגש ומנוחה של יחיד או רבים, מעין אזור רגיעה, תרפיה באור ובצבע״.

אבי בן שושן, צילום: סבטה שלגובסקיה

אבי בן שושן הציג בפרויקט הגמר במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר ארבעה כלי אכילה שנוצרו מתוך התבוננות על מחוות גוף ופעולות אינטואיטיביות הקשורות באכילה, כמו ליקוק האצבעות בסוף הארוחה, אכילה בעזרת הידיים, ניגוב, גריפה ושימוש בכף ומקלות אכילה. הוא מעצב את האובייקטים כך שהם מתמזגים עם הגוף ומייצרים המשכיות של כפות הידיים. ״בכלי האוכל נטועות מחוות גוף, מהלוקאלי ומהגלובלי, הם משקפים צורות אכילה מוכרות וכוריאוגרפיה של הגוף בזמן האכילה״.