סטודיו Furious

מכתיב את הטון של עולם העיצוב: פסטיבל OFFF מגיע לתל אביב


1

תגובות


בשבוע הבא ינחת בתל אביב בפעם הראשונה פסטיבל העיצוב הבין־לאומי OFFF, שהוקם לפני 17 שנה בברצלונה. ״כל מעצב הוא קצת מפיק וקצת סטארטאפיסט, והמטרה שלנו ביום־יום היא לייצר מציאות ולהגשים חלומות ללקוחות שלנו. כאן יצרנו את החלום שלנו״, מספרים היזמים לירי ארגוב וניצן רוזנברג

The Mill

Yuval:

הי לירי, הי ניצן. מה שלומכם? מתרגשים לקראת האירוע? זה ממש אוטוטו

Liri:

ממש מתרגשים!

Yuval:

האמת שזה די מדהים שזה קורה, לא?

Nitsan:

כן, זה ממש הגשמת חלום לנו כמעצבים ברמה האישית ולקהילת המעצבים כולה בארץ. בדיוק לפני שנה נרקם הרעיון בפגישה בינינו, אז יש סגירת מעגל

Yuval:

איך זה קרה? מה, פשוט אמרתם בואו נביא את אוףףף לתל אביב ונראה מה יקרה?

Liri:

האמת שלגמרי! נפגשנו בבית קפה, דיברנו על עבודה, ושנינו היינו די מתוסכלים מהקושי למצוא בארץ השראה זמינה ומעניינת, ותחושה שבחו״ל קורים הרבה דברים מעניינים. חשבנו לעצמנו למה שלא ננסה ליזום משהו?!

Nitsan:

אני הייתי באוףףף שנה קודם לכם וסיפרתי ללירי על החוייה שלי. היא גם הכירה את הפסטיבל וחשבנו לעצמנו למה אין דבר כזה בארץ ולמה צריך לטוס לחו״ל בשביל לקבל השראה שכזו

Yuval:

בדרך כלל השיחות האלו מסתיימות בכלום. מה היה הצעד הראשון?

Nitsan:

שנינו היינו לפני טיסה לחול, ואמרנו בוא נשלח להם מייל. כל השאר היסטוריה

לירי ארגוב וניצן רוזנברג. צילום: חן מכלוף

Yuval:

נייס. מאיפה, אגב, אתם מכירים? איך נוצר החיבור ביניכם?

Nitsan:

שנינו למדנו במכון טכנולוגי חולון בשנים שונות. במחאה החברתית נפגשנו שוב והקשר התהדק: אני עיצבתי כרזות ועשיתי את ה״מהפכה הצהובה״, ארגנתי צוות של מעצבים שיעזור לי לשרת את כל צרכי המאהלים וההפגנות בארץ ובעולם. היה מערך שלם של מעצבים מתנדבים בתי דפוס: בכל פעם שעלה צורך לכרזה, גב במה, פלאייר וכן הלאה פיזרנו את המשימות בין המעצבים. קראנו לזה ״עוצב על ידי העם״

Liri:

אני בדיוק חזרתי מחילופי סטודנטים במדריד, גם שם היתה מחאה (זה היה מעין גל עולמי למי שזוכר). במדריד הסטודנטים היו מאוד פעילים בהובלת המחאה וחיפשתי דרך להמשיך לפעול גם בארץ, ככה נוצר החיבור המחודש עם ניצן

Yuval:

וכעבור כמה שנים, שלחתם מייל למארגנים. למה דווקא הפסטיבל הזה? מה מיוחד בו?

Liri:

אוףףף הוא פסטיבל עיצוב בין־לאומי גדול ומוביל בעולם. הוא מרכז עשייה של מעצבים, יוצרים ואמנים מכל העולם והייחוד שלו הוא האווירה הלא פורמלית, האנרגיות שהוא מטעין והיצירתיות שסוחפת אותך בכל פינה. הוא מארח דוברים שמכתיבים את הטון של עולם העיצוב יחד עם יוזמות של מעצבים פרטיים שאוהבים את מה שהם עושים

Nitsan:

יש בו הזדמנות לפגוש את מושאי ההערצה שלנו בתחום המקצועי, וזה ארוע שהוא גם מקצועי אבל מאוד חופשי וכיפי

Yuval:

מי המארגנים? ומה הם ענו לכם?

Nitsan:

אוףףף הוקם על ידי הקטור איוסו ופפ סלזר, לפני כ־17 שנה בברצלונה. זה התחיל כפסטיבל מדיה וקולנוע קטן שגדל והתפתח עם השנים.

הם מאוד התלהבו מהרעיון לבוא לתל אביב. לישראל יש שם מוביל בעולם בתחום החדשנות והטכנולוגיה, הרבה בשורות מגיעות מארצנו הקטנה והרעיון להעלות את נישת העיצוב גם על הבמה התאים מעולה לכולנו

Ideo

Yuval:

ואז מה? יש התלהבות, איך בכלל מתחילים?

Nitsan:

כמו כל דבר פותחים אקסל ורושמים ביומן פגישה שבועית קבועה בלו״ז

Liri:

תשמע, כל מעצב הוא קצת מפיק וקצת סטארטאפיסט, וביום־יום המטרה שלנו היא לייצר מציאות ולהגשים חלומות ללקוחות שלנו. כאן יצרנו את החלום שלנו

Yuval:

ובכל זאת: איך מוצאים חלל, איך מחליטים את מי להזמין?

Nitsan:

כמו שלכולנו ידוע, למעצבים יש דיעה על כל דבר, ועל ההתחלה הבנו שפסטיבל כזה דורש סטנדרט מאוד מאוד גבוה. לדוגמה, היה לנו חשוב שהאירוע יתקיים במקום שהוא מוסד שמזוהה עם תרבות ואמנות. החיבור למוזיאון תל אביב היה לנו חשוב מאוד ולא היה קל ״להיכנס בדלת״ עם ארוע כל כך גדול ומורכב שמתפרס על יומיים. אנחנו חייבים תודה רבה למחלקת הדוברות של עיריית תל אביב שנתנה לנו גב והאמינה בפרויקט ולשותפים שלנו, גורילה חברת ההפקות

Liri:

לגבי מי להזמין: כל הקונספט של הפסטיבל הוא טשטוש הגבולות בין הדיסציפלינות השונות והתעשיות השונות בתחום העיצוב. כל מעצב – בין אם הוא מאייר, אנימטור או מעצב ממשק משתמש – עובר תהליך יצירה דומה שתמיד מרגיש כרכבת הרים. התהליך הזה משותף לכולנו ואנחנו מאמינים שמכל אחד אפשר ללמוד. לכן היה לנו חשוב לייצר תמהיל שמייצג קצת מכל דבר

Yuval:

אז מה ההיילייטס של הפסטיבל הראשון של OFFF TLV?

Liri:

וואו, הולך להיות מטורף!

קשה לבחור מה ההיילייטס, בין אם Ideo שמעצבים לכולנו את העתיד וידברו על איך התחבורה והניידות של כולנו תראה בעתיד: זה מכונית? זה משרד?… ויש לנו כבוד לארח את The Mill, בית הפוסט המוביל (זוכה באמי) שמייצר קליפים ופתיחים לדברים שכולנו מכירים ורואים על המסך הקטן; ואיך אפשר בלי קצת VR/AR שיתנו הצצה לפרוייקט מטוף שנעשה עם להקת ה־Gorillaz; ועוד לא דיברנו על Moving Brands שעיצבו את הלוגואים הכי מוכרים, ו־Josh Higgins, מוביל הקמפיין של אובמה וקריאיטיב דיירקטור בפייסבוק…

ג׳ון היגינס

Yuval:

אני מתחיל קצת להצטער על זה שבזמן הכנס אני אהיה ביפן, ותאמינו לי שזה לא קורה הרבה…‎

Nitsan:

אז לשמור לך כרטיס לשנה הבאה?‎

Yuval:

בהחלט. אבל עכשיו שכל הכרטיסים נמכרו (כל הכבוד!), מה אתם מקווים שיקרה? איזו השפעה אתם רוצים שתהיה לכנס? מי שיגיע, מה הוא יבין על יצירתיות ב־2017?‎

Nitsan:

אנחנו מקוים שיהיה כיף ומענין, זה דבר ראשון. ובראיה רחבה יותר אנחנו מקוים שהארוע יניע תהליכים עסקיים בין־לאומיים בין חברות למעצבים מקומיים, הרי תמיד בארץ אין משאבים לפרויקטים גדולים ועד שיש משהו גדול הוא יוצא לסטודיואים בחו״ל. צריך להבין שיש עיצוב טוב בארץ, ההון האנושי מאוד איכותי ולפעמים דוקא בגלל ״חוסר״ הפתרונות פה הם הרבה יותר קריאיטיביים ובעלי מעוף. חשוב שקודם כל נעריך את עצמנו, ונזכור ללמוד מהגדולים בעולם, כי תמיד יש מה ללמוד

Yuval:

מגניב. משהו חשוב נוסף להגיד לפני שמסיימים?‎

Liri:

האמת שמאוד מרגש אותנו להגיע לנקודה הזו. בסך הכל אנחנו שני מעצבים פרטיים שבאו עם יוזמה, ולא מובן מאליו לקבל את הפידבקים והתמיכה שהפסטיבל זכה להם מהרגע הראשון שהכרזנו שהוא מגיע לישראל (בין אם ממעצבים פרטיים וסטודיואים מקומיים או חברות גדולות)

Nitsan:

אנחנו מרגישים שמתחת לפני השטח מבעבע צורך של הקהילה לפרוץ גבולות, ולייצר ארוע שהוא לא נישתי ובא לאחד את כל התחומים ביחד. אוףףף תל אביב ענה לכולם על הצורך הזה בטיימינג הנכון

  1. יעל

    איזה מזל שיש לי כרטיס!!! נשמע אחד הדברים הכי מעניינים שהיו פה

Comments are closed.