ביונסה בסיבוב ההופעות בשנה שעברה, לבושה בדיסקוורד. צילום: Kevin Mazur/WireImage

״יש יותר מדי אופנה״: מה חשפו האחים קייטן בביקור בישראל?


1

תגובות


צמד האחים דין ודן קייטן, העומדים מאחורי מותג היוקרה הבינלאומי דיסקוורד, קיימו השבוע ביקור רשמי בישראל שכלל פגישות עם סטודנטים והשקה של קולקציית קפסולה. בפאנל מיוחד שנערך בשנקר הם חשפו את הסיפור האישי שעומד מאחורי העיסוק האובססיבי שלהם בג׳ינס וגילו מהו מנוע יחסי הציבור האפקטיבי ביותר בעולם

״אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים, ולמי שזה לא מתאים אז זה לא מתאים. אי אפשר לרצות את כולם״, אמרו דין ודן קייטן, צמד התאומים העומדים מאחורי מותג האופנה Dsquared2, בפאנל שנערך השבוע במכללת שנקר, כחלק מביקור רשמי בישראל (גילוי נאות: כותב שורות אלו הנחה את הפאנל). ״אנחנו לא בטוחים שמבינים מה אנחנו מנסים לעשות אפילו היום״, הוסיפו בשיחה פרטית.

האמירה הזו מהדהדת את החלטותיהם האמנותיות והשיווקיות של צמד האחים, מאז ייסדו את המותג כקו לגברים לפני 22 שנים במילאנו ועד להפיכתו לכוח עם נקודות מכירה בכל רחבי העולם שהכנסותיו מוערכות בכ־240 מיליון אירו בשנה. מבט קרוב על העשייה שלהם יבהיר את הנקודה – התצוגות שלהם גרנדיוזיות וכונו לא פעם ״קאמפ טהור״ בכלי התקשורת, הודות למוחצנות העזה על המסלול, והקולקציות שמדלגות בקלילות בין קונספטים שאין ביניהם לכאורה שום קשר. דוגמנים בנעלי עקב מנצנצות, דוגמניות בשמלות מיקרו־מיני וחיבה יתרה לקיטש מודע לעצמו ולארכיטיפ יופי מלוטש ברוח הצילומים של פייר וז׳יל, הם חלק קטן מהתערובת הרותחת שהם מציעים. בהתאם, העיצובים מצליבים בין עולמות שונים כך שהם לא מתיישבים לחלוטין בשום קטגוריה – ג׳ינס משולב בעור, בגדי ערב עם בגדי יום ונושאים תמימים כמו תנועת הצופים מעורבבים לתוך אלמנטים מתרבות האופנוענים.

דין ודן קייטן, מעצבי ומייסדי דיסקוורד באירוע השקה BE COOL BE NICE. צילום: יח״צ

הביקור בישראל היה מעין טור דה פורס, שנועד למטרת קידום המותג שנמכר בישראל בפקטורי 54. מלבד הפאנל בשנקר סיירו השניים בירושלים ובים המלח (כולל תמונה בכותל שמפאת רגישות לא הגיעה לרשתות החברתיות), שוחחו עם סטודנטים לעיצוב אופנה, וקידמו את קולקציית הקפסולה Be Cool Be Nice, שרווחיה מיועדים לעמותה בעלת אותו שם, ששמה לעצמה למטרה למגר את תופעת הבריונות ברשת.

במסגרת הפאנל הציפו השניים, שנולדו בטורונטו, מספר נושאים הנוגעים לעבודתם. אחת השאלות שזכתה לעניין גבוה מהקהל נגעה כצפוי למערכת היחסים שלהם עם כוכבים וכוכבות. האחים קייטן עיצבו בין היתר את מערכת הלבוש של מדונה לקליפ Don't Tell Me, מה שלדבריהם סלל את הדרך למיסוד של קולקציית הנשים בתחילת שנות ה־2000. ״מדונה היא זו שפתחה לנו את הדלת והיא תמכה בנו מאוד״, הם ציינו. מאז הם רשמו לעצמם שיאים נוספים, כמו בגדי הופעה לביונסה או ליידי גאגא, שהבהירה במשפט אחד מהי האיכות שנדרשת מבגדי הופעה – שאם היא עוברת דרך קיר, קו המתאר שהיא משאירה צריך להיות של צללית עוצמתית חזקה.

דין ודן קייטן בביקור בשנקר. צילום: ערן לם

סיפור אישי עלה כשדנו השניים בשאלה מדוע הם משלבים כל כך הרבה דנים ומכנסי ג׳ינס בקולקציות. ״כשהיינו ילדים היינו עניים ואבא שלנו אסר עלינו ללבוש ג׳ינס, שנתפס אז כבגדי פועלים… בעבורנו זה הפרי האסור״, ציין אחד האחים. לדבריהם ג׳ינס הוא חלק יסוד כי יש לו איכות שיכולה להפוך כל דבר ליותר קולי, ושהם משקיעים מאוד בפיתוח. בעבור הסטודנטים בקהל הם חשפו טכניקות עבודה, שכוללות בין היתר תפירה של דגם מכמה סוגי בד, כך שאפקט השטיפות ניכר שונה על כל אחד מהם.

אחת השאלות שעליהן ענו בישירות יוצאת דופן הייתה קשורה לעומס האדיר שקיים בתעשיית האופנה. שניהם ציינו נחרצות ש״אכן יש יותר מדי אופנה בימים אלה, ושלאנשים אין זמן לעכל ולהבין את המסרים״. עם זאת, הם פסימיים בנוגע לשינוי אפשרי בקצב וציינו שזה מה שאנשים רוצים ושזה מה שצריך לספק להם. מנגד, אמרו התאומים, שהם לא מוטרדים מאופנה מהירה, מה שנחשב כקטליזטור הקצב בתעשיית האופנה. ״לכולם יש מקום״ ציינו והוסיפו כי גם הם בצעירותם היו רוכשים אותה, אך הבהירו כי בעיניהם, בעוד שאפשר לארגן הופעה טובה עם בגדים זולים יותר, אי אפשר לזייף במעיל טוב, תיק טוב, נעליים וג׳ינס.

לקריאה נוספת

לאור הצלחת שיתוף הפעולה שהשיקו לאחרונה עם מותג מעילי הגשם הבריטי K-Way אמרו השניים כי הם ממשיכים איתו לעונה נוספת. כשנשאלו מדוע בשנתיים האחרונות יש כל כך הרבה שיתופי פעולה בתעשיית האופנה (לואי ויטון וסופרים; נייקי עם ריקרדו טישי; ברברי עם גושה רובצ׳ינסקי; דמיר דומה עם לוטו; פיית׳ קונקשן עם קאפה ועוד רבים אחרים) הם ציינו שזו דרך טובה להעשיר את ההצע ולאתגר את כתב היד, ורמזו שזו דרך טובה להשיג מודעות וחשיפה למותג כשאישרו שהם היו עונים בשמחה להצעה לשיתוף פעולה עם רשת אופנה מהירה גלובלית, מה שנחשב כיום כמנוע יחסי הציבור האפקטיבי ביותר בעבור מותגי יוקרה.

קולקציית Be Cool Be Nice, פקטורי 54. צילום: יח״צ

החנות של דיסקוורד במדריד. צילום: יח״צ

  1. אורן

    הייתי מציע בהקשר הזה להראות גם עבודות של הסטודנטים מהקורס ג'ינס יש שם דברים מדהימים!!!!!!!