רונן חן ונועה רביב, קולקציית קפסולה חורף 2017. צילום: דודי חסון

מיזוג אופקים: קולקציית הקפסולה של רונן חן ונעה רביב


1

תגובות


גל שיתופי הפעולה ממשיך עם קולקציית הקפסולה של רונן חן ונעה רביב, שממזגת בין הצלליות הדרמטיות שלו לאפקטים התלת־ממדיים שלה. החושניות, אגב, לא נותרה בחוץ הפעם

״זו הייתה הזדמנות בשבילי להתנסות בעשייה אחרת, לפנות לקהל רחב יותר, להשתמש באמצעי ייצור אחרים״, אמרה אתמול (שלישי) מעצבת האופנה נעה רביב, במהלך חשיפת קולקציית הקפסולה המשותפת לה ולמעצב רונן חן, שהתקיימה בדרום תל אביב. האמירה הזו קורצת לאופי העבודה שלה: למרות שרביב אוחזת בקו אופנה מוכן ללבישה, שהקולקציות העונתיות שלו אף מסוקרות בווג, את ההכרה הבין־לאומית לה זכתה מאז סיימה את לימודיה במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ב־2014, הגיעה בעקבות פרויקטים חדשניים ופורצי דרך. המפורסם ביותר הוא פרויקט הגמר שלה, שחלקים ממנו אף הוצגו במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק בשנה שעברה, בתערוכה Manus X Machina.

״זה התחיל במפגש בניו יורק״, סיפר חן, שזהו שיתוף הפעולה השלישי שלו בשנים האחרונות (קדמו לו קולקציות עם אניה מרטירוסוב ועם צמד הסטייליסטים ראובן כהן ומזל חסון), על הרעיון לחבור עם רביב. לדברי השניים, הם התחילו מסקיצה שהובילה לתהליך עבודה ארוך בשלט רחוק – שיחות סקייפ, מדידות וירטואליות ו״המון חבילות שנשלחו בין תל אביב וניו יורק״.

נעה רביב ורונן חן. צילום: דודי חסון

חולצה 399 ש״ח, חצאית 490 ש״ח. צילום: דודי חסון

צילום: עדי גלעד

צילום: דודי חסון

למרות האסתטיקה השונה המאפיינת כל אחד מהם – רביב ידועה באסתטיקה כמעט עתידנית, העושה שימוש בטכנולוגיות חדשניות, בעוד שחן ידוע בדגש על פיתוח צלליות אורגניות מלאות בווליום – סביר להניח שיש להם נקודת מפגש משמעותית: המתח בין דו־ממד לתלת־ממד. מצד אחד, חן משתמש לא מעט ברבידה כדי ליצור נפחים; מנגד, רביב שותלת קונסטרוקציות שלדיות המתמזגות אל פני השטח של הפריטים שלה.

התוצאה היא קולקציה קטנה אך לבישה בצבעי שחור ולבן, המפתיעה בנשיותה – יש בה הבזק של רטרו למרות נקודת המוצא העכשווית של שני המעצבים. לצד צללית שעון חול או שרוולי פגודה, היא מדגישה באמצעות מניפולציות ויזואליות ומבניות את המתח בין השטוח לרב־ממדי. דוגמאות פסים יוצרות אשליות אופטיות של עומק, וולאנים שנשתלו במיקומי מפתח מעצימים את תחושת התנועה בבגד, ושימוש בבד משובץ שקוף ואטום חושף את נוכחות הגוף מבעד לעומס העיצובי הרב יחסית.

למרות שמתעורר הרושם כי תוספת של צבע הייתה יכולה לנפק תוצאה מלהיבה אף יותר, ניכר שמדובר בסופו של דבר ברווח כפול. לחן מתאפשר לאתגר פעם נוספת את האתסטיקה המוכרת של המותג הוותיק שלו, שקיים כבר מעל לשני עשורים, ולרביב יש הזדמנות לנסות ולספק בגדים שאנשים אכן ירצו ויוכלו ללבוש. אחרי הכול, האם זו לא המטרה העיקרית בשיתופי פעולה, לתת ליוצרים להתנסות באפיקים חדשים ולא לקפוא על השמרים?

ג׳קט 590 ש״ח, מכנסיים 590 ש״ח. צילומים: דודי חסון, גיא כושי, עדי גלעד

שמלה 890 ש״ח

חולצה 490 ש״ח

ג׳קט 790 ש״ח, מכנסיים 590 ש״ח

חולצה 490 ש״ח, מכנסיים 590 ש״ח

חולצה 530 ש״ח, חצאית 490 ש״ח

  1. הילה

    קולקציה מעניינת, ואני לקוחה של רונן חן, אבל השימוש בדוגמניות נערות/ילדות, גורם לקולקציה להראות בלתי רלוונטית עבורי. וחבל…

Comments are closed.